London

Hej! Ja, nu var det ett tag sen jag skrev.. Kan väll skylla på att jag har jobbat och tränat ganska mycket i höst. Om jag nu måste skylla på någonting..

I måndags flyttade jag i alla fall till London till en familj. Jag ska vara au pair i ca 6 månader om allt går som jag hoppas. Familjen bor i ett jättestort hus, 6 sovrum, 4 badrum, 2 vardagsrum och ett jättestort och härligt kök. I mitt rum har jag en heltäckningsmatta (jättemysigt), säng, braskamin, fåtölj, byrå och en garderob. Jag tänkte göra det lite mer hemtrevligt någon dag med att köpa värmeljus. Jag trivs super i mitt rum. Min toalett ska vi ju inte ens prata om.. Jag har ett stort hörnbadar, jättesnyggt handfat och en toalett. Jag älskar det!

De första dagarna har jag mest kollat hur deras vardag fungerar och N (mamman) har visat mig hur man använder olika saker och vi har gått igenom mitt schema. Barnen M och A är jättemysiga och supersnälla :D Jag tror inte man kan få så mycket bättre barn. Hoppas det inte är tillfälligt bara..

Idag väckte jag barnen själv, såg till så att de tog på sig sina kläder, bädda sängarna, borsta håret och borsta tängderna.. Sedan fixade jag lite i huset och på kvällen när de kom hem igen spelade vi något spel och lekte Hide and seak with catch. Efter middagen kollade vi på M:s favoritfilm Annie. Den var faktiskt lite mysig trots att den var jättegammal. När den var slut badade jag dom och sedan gick vi ner och måla.

Nu ligger jag i min säng och kollar på När Karusellerna Sover. Vi får se vad morgondagen har att erbjuda!

Ha det toppen! Kram Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu