Äntligen helg!

Goddagens!

För en gångs skull är jag ledig denna helgen vilket känns riktigt skönt! Fredagsmorgonen inledde jag med en dusch och sen packade jag inför mina äventyr i helgen. När jag kände mig redo åkte jag till Coop på Torp för att inhandla lita saker innan jag åkte vidare till Malin.

Just nu sitter jag här hos Malin, hon är och möter sin farmors vänninor som behövde vägbeskrivning hem till Malins farmor och självklart ställer man upp! :) Jag stannade här hemma för vi håller nämligen på att baka. Det vi bakar är en banan och kolapaj, fast med hallon istället för banan. Kruxet med denna är att man ska koka en burk med kondenserad mjölk i sisådär 3 timmar, så jag sitter här och håller koll på att den inte kokar över eller något sånt.

När Malin kommer tillbaka ska vi titta på film och det blir min älsklingsfilm, Trassel. Den är så himla mysig tycker jag! :) Förhoppninsvis slutar filmen i lagom tid tills mjölken är färdigkokad och då ska vi bara spola burken med kallt vatten ett tag och sen gör vi klart pajen. Efter det kommer det viktigaste och det är att äta den! :)

När jag och Malin har myst klart ska jag dra vidare till Vänersborg där Sandra väntar snällt. Vi ska förbereda inför morgondagens kräftskiva och förmodligen bara mysa oss. Som sagt blir det kräftskiva på lördag vilket vi kombinerar med Sandras pojkväns födelsedag, det ska bli riktigt mysigt!

Söndagen kommer att bestå av ännu mera bilfärd, men denna gången från Vänersborg till Uddevalla för Sara, som flyttade till Kristinehamn förre helgen, kommer hem! Vi ska i princip utvärdera hur veckan har varit och bara umgås eftersom vi inte kommer att ses så ofta nu framöver.

Hoppas att alla får en underbar helg!
Puss och Kram Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu